fbpx
sfaturi & stuff

10 sfaturi pentru a slabi fara prea mult efort

  1. Renunta la dietele minune

Dietele care iti promit ca vei slabi 20 kg peste noapte, fie te mint,  fie sunt atat de drastice incat vei lesina pe strada dupa doua zile (been there, done that) si/sau vei face gastrita (again, been there) sau vei fi atat de slab si frumos pentru ca esti mort.

Intelege ca nicio dieta nu iti va schimba metabolismul, cu el te-ai nascut si cu el defilezi. In plus, o dieta functioneaza atata timp cat o tii. Din momentul in care ai inceput sa dai iama in shaorma, kilogramele care au plecat se vor intoarce.

2. Nu amesteca lactatele (branza, cascaval, iaurt, etc.) cu carnea

Fa-ti din asta o regula sfanta si aplica-o in fiecare zi. Carnea se mananca impreuna cu legume, iar lactatele, tot cu legume. Daca le combini, digestia e ingreunata foarte mult si vei depune grasime cu o viteza alarmanta.

3.  Fa miscare

GettyImages-615417008-580a75f53df78c2c73a7980aStiu ca atunci cand ai multe kg in plus e greu sa faci miscare. Incepe cu ceva usor, cum ar fi:

-cand te intorci de la munca, coboara cu o statie inainte si mergi pe jos. Mergi in ritmul tau, daca nu poti alert. Poti sa te opresti sa te odihnesti daca simti nevoia.

-cand pleci de acasa, coboara pe scari in loc sa iei liftul. E mai usor decat sa urci si te va ajuta cu siguranta.

-cand esti singur acasa, trage draperiile si pune muzica ta preferata in boxe, atat de tare cat iti place. Acum, ca nimeni nu te vede, poti executa cateva miscari de dans care iti vor aduce o dispozitie buna si vor arde calorii!

-ia-ti un caine. Vei fi obligat sa il plimbi minim 15 minute, de cel putin doua ori pe zi.

4. Instaleaza o aplicatie care sa te ajute.

Fie ca e o aplicatie care iti numara pasii, iti arata retete sanatoase zilnic, sau iti trimite exercitii pe care sa le faci, daca tu crezi ca te va motiva, instaleaz-o!

5. Mananca la micul dejun.

Specialistii recomanda sa mananci cat mai mult. Daca si tu esti certat cu micul-dejun, incearca sa mananci ceva. Eu am inceput prin a manca un biscuit. Apoi, peste o saptamana, am putut manca un baton de cereale. Nu e obligatoriu sa mananci imediat ce te-ai dat jos din pat. Daca ai tabieturi, cum ar fi cafeaua si tigarile, aproape sigur nu vei reusi. Dar si daca mananci la o ora dupa ce te-ai trezit, tot mic-dejun se numeste!

6. Gateste mai mult

Din doua motive: primul ar fi ca mancarea gatita e mai sanatoasa. Al doilea este ca gatind, stai in picioare, te misti prin bucatarie, stai incordat cat speli vasele, etc. si, ai ghicit, arzi calorii! A, si mai e un motiv: daca mirosi o ora mancarea pe care urmeaza sa o mananci, ti se mai duce din pofta si nu vei mai manca atat de mult.

7. Doar apa dupa ora 8 seara.

Ora difera in functie de programul fiecarei persoane, dar ca regula generala, nu mai manca nimic in ultimele 3 ore de dinainte sa te culci. Nu uita sa bei apa! Daca esti genul de persoana care nu prea bea apa, in astea 3 ore o sa dea foamea in sete, asa ca da-i cu apa!

8. Fa-ti poftele, dar nu exagera!

Iti e pofta de ciocolata? Mananca doua-trei patratele. Vrei inghetata? Mananca o cupa (nu o casoleta intreaga, ca mine). Nu gustatul,  ci excesele ingrasa!

9. Mai putina paine si mai usor cu pastele.

Stiti cum se zice despre oua, ca dimineata sa le mananci singur, la pranz sa le imparti cu pietenii si seara sa le dai la dusmani? Cam asa e si cu painea.

10. Mananca la ore fixe.

how-to-lose-weightDaca ai impresia ca sarind peste mese slabesti, te inseli. S-ar putea sa dai 1-2 kg jos asa, dar atat! Si e si foarte nasanatos. Asa ca mananca 3 mese pe zi, la aproximativ aceleasi ore, in functie de programul tau. Cel mai bine ar fi sa ai si 1-2 gustari, care sa fie compuse din ceva fructe proaspete, pe care sa le iei la aceleasi ore zilnic.

Exemplu: 8:00-micul dejun, 11:00-gustare, 13:30-pranz, 16:30-gustare, 19:30-cina si apoi apa, apa, apa, somn.

Bonus: nu te cantari prea des. Incearca sa nu devii obsedat de cantar, e in defavoarea ta.

Tine minte :

-daca faci miscare, o sa pui masa musculara, deci cantarul iti poate arata cateva kg in plus. Keep going, esti pe drumul cel bun!

-mai intai vei da jos excesul de apa, deci primele kg se vor topi rapid, apoi din ce in ce mai greu. Keep going, esti pe drumul cel bun!

-cantarul iti arata greutatea reala daca te urci pe el dimineata, dezbracat, nemancat si dupa ce ti-ai facut nevoile (ambele).

-pentru sanatatea ta psihica, nu te cantari mai des de o data pe saptamana!

-daca azi ai cedat si ai mancat ca porcu’, maine e o noua zi! Ia-o de la capat!

downloadToate sfaturile de mai sus sunt chestii aflate de-a lungul si latul experientei mele cu kilogramele in plus, dietele si tot stresul asta care incepe cu propozitia „trebuie sa slabesc!”

Eu atat am avut de zis, pana data viitoare, stay chill spuneti-mi daca v-au ajutat cu ceva aceste sfaturi.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: