fbpx
marketing,  tutoriale foto/video

Cum sa faci bannere de efect in Photoshop, in 5 pasi simpli

Cum sa faci bannere de efect in Photoshop, in 5 pasi simpli

Photoshopul a fost si este, pentru multi, aceasta nebuloasa plina de mistere, pe care nu stii nici de unde sa incepi sa o intelegi. Adevarul e ca este un program complex si greoi, dar cu rabdare si determinare, vei vedea ca nu e imposibil sa inveti sa il folosesti.

Trebuie sa va spun, inca de la inceput, ca aceste tutorial foto/video sunt basic, pentru incepatori si nu o sa va transforme intr-un graphic designer peste noapte, insa pot reprezenta o baza pe care sa puteti construi ceva frumos, singurei.

video-ps-1000x494
sursa foto: adobe.com

Asadar, iata cum sa faci bannere de efect in Photoshop:

   1.  p2Primul pas este sa stabilim dimensiunea banner-ului.

Trebuie sa stiti ca pentru o postare pe Facebook dimensiunea standard este 940×788 px, iar pentru Instagram este 1080×1080 px. Pentru restul retelelor de socializare…google-it! Asadar, File->New->denumim bannerul->alegem dimensiunea.

   Pasul 2: backround-ul sau culoarea de fundal.

5220544651182Sfatul meu este sa nu mai fugiti de culori. Ganditi-va ca un user care scroleaza pe facebook 3-4 ore pe zi vede cateva sute de reclame. Ce ii atrage atentia? Textul? 50% dintre useri nici nu citesc descrierea unei postari pe FB, iar restul o citesc pe diagonala.

Pentru backround, recomand site-uri de genul pixabay sau unsplash, de unde poti descarca poze gratis. Odata ce avem poza de fundal, comenzile sunt File->Open->alegem imaginea->Open->Select All-> tragem imaginea de fundal peste prima imagine->Ctrl+t pentru a o ajusta->Enter (gasiti mai jos un video cu toate explicatiile)

    Pasul 3: da o față banner-ului

p3Avem si imaginea de fundal. Inainte de a pune produsul pe care vreti sa il promovati, va recomand sa ii dati o față. Adica sa puneti un om pe banner. Transmite empatie si umanizeaza produsul. Puteti gasi poze cu oameni pe pixabay cacalau, dar…acestea trebuie decupate. Asa ca va vand un pont: intrati in schimb pe kisspng.com si cautati acolo poze. Le veti gasi in format png, deja decupate. Sunt perfecte pentru incepatori sau pentru momentele alea cand esti super pe fuga.

Comenzile sunt aceleasi ca la pasul 2, fara „Select All”. Puteti sari peste pasul asta.

    Pasul 4: adauga produsul/produsele

double-wear---teint-longue-tenue-intransferable-spf10_1379_1_1491232364
sursa foto: sephora

Pentru inceput, alege un singur  produs. Nu cred ca trebuie sa  iti spun ca poza produsului trebuie sa fie clara si la o rezolutie cat mai mare. Acesta trebuie decupat, asadar sa purcedem. File->Open->Pen Tool(il gasiti in partea din stanga)->Puneti un punct pe o margine a produsului, apoi trasati marginile, punand punct dupa punct, pana ajungeti de unde ati plecat(mai multe detalii in video) Ca sa va asigurati sa nu se va vedea nimic din fundalul original, puteti lua cca. un mm din produs. Nu se va observa.

Click dreapta->Make selection->Ctrl+J->Mergeti la sectiunea de leyere(in partea dreapta) si debifati casuta carea seamana cu un ochi. Acum puteti trage imaginea peste backround si sa o pozitionati.

  5. Text

Puteti adauga un text sau nu. Daca optati  pentru text, va recomand sa fie cat mai scurt si nu prea mare, mai ales daca bannerul urmeaza sa fie promovat pe Facebook. Poti folosi Text Overlay Tool, ca sa te asiguri ca nu iti iei penalizare de la FB pentru prea mult text. (Google-it, don’t be lazy!)

Asadar, avem un banner! Nu e cel mai  smecher, si cum spuneam, nu te-ai transformat intr-un graphic designer. Dar, daca te pasioneaza domeniul, e un punct de plecare.

Banner1

Daca va plac tutorialele de acest gen si vreti sa mai fac, lasati-mi un comentariu.

Eu atat am avut de zis, pana data viitoare stay chill si…daca ce am zis mai sus ti se pare SF, urmareste clipul de mai jos. Te va mai lumina putin. 🙂

p.s.: In coltul din dreapta sus am pus watermark, despre care vom vorbi intr-un articol viitor (lasati in comentarii, daca vreti sa mai fac articole pe tema asta)

3 comentarii

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: