fbpx
sfaturi & stuff

Demontam mituri despre diete

Dragilor, am un istoric destul de mare cu dietele: am incercat disociat, Rina, Dukan, Weight watchers, Fixul, am incercat sa ma abtin de la prostii, fara sa tin o dieta anume, am incercat dieta cu lamai, dieta cu 8 ore pe zi….

Unele m-au ajutat sa slabesc, altele m-au ajutat sa ajung mai repede la camera de garda.

Insa, dupa toata aceasta experienta am invatat unele lucruri. Sunt lucruri care functioneaza la mine. E posibil sa functioneze si la voi, dar nu va pot garanta. Ceea ce vreau sa spun este ca nu sunt vreun expert, si tot ce va spun este din experienta mea personala si subiectiva.

Aceste lucruri fiind lamurite, haideti sa demontam mituri despre diete!

Ideea este preluata de pe blogul asta.

1. Dupa ce tii dieta, te ingrasi mai mult- FALS

Te ingrasi direct proportional cu cat mananci. Daca in momentul in care ai renuntat la dieta, incepi sa basculezi shaorma cu ambele maini, vrand parca sa compensezi saptamanile in care ai facut foamea cu o frunza de salata, o sa ajungi invariabil sa pui pe tine, depasind greutatea pe care o aveai cand te-ai apucat de dieta.

sursa: pixabay

2. Daca nu te infometezi, nu slabesti- FALS, dar…

Exista un „dar”. Nu e nevoie sa te infometezi, dar atunci cand treci de la prajeli si paine la salate, o sa ai impresia ca oricat ai manca, tot iti e foame. E normal, pentru ca senzatia de satietate data de salata nu e aceeasi cu cea data de cartofi prajiti cu jumari. Vestea buna e ca te vei obisnui in cateva zile, maxim o saptamana.

3. Daca nu faci sport, nu slabesti- FALS

Dar…

In primul rand, daca nu vrei sa atarne pieile pe tine ca rufele lu’ ma-ta-mare pe sarma, dupa ce slabesti, ar fi bine sa faci putin sport.

sursa: pixabay

In al doilea rand, e super sanatos sa faci sport si iti da o stare de bine. Nu e nevoie sa faci cine stie ce, 1-2 km(o statie de tramvai) de mers pe jos (lent, la inceput, cand kilogramele multe nu iti permit altfel, apoi mai alert) fac minuni. Tot minuni fac si urcatul scarilor de la bloc, de la metrou, de la birou. Schimbarea vine cu pasi mici.

Aici e si o capcana: daca te apuci de sport intensiv, s-ar putea sa iti creasca masa musculara. Adica sa slabesti, dar pe cantar sa ai mai multe kilograme. Ia asta in calcul, pentru ca s-ar putea sa te descurajeze. Masoara-te saptamanal, ca sa ai un back-up.

sursa: pixabay

4. Tot ce e cu 0% grasime ingrasa- partial ADEVARAT

Iti propun un experiment: ia un iaurt cu 0% grasime si unul normal (nu grecesc, normal). Acum uita-te la ingrediente si compara cantitatea de zahar si sare. Ca idee, aproape tot ce se gaseste in comert cu 0% grasime are adaos de zahar. Deci daca nu te ingrasa, nici nu te ajuta sa slabesti.

5. Mancatul seara ingrasa- DEPINDE

Mancatul cu mai putin 3 ore inainte de a te baga la somn ingrasa si nu e sanatos, pentru ca e preferabil sa fii treaz, ca digestia sa se desfasoare corect.

De asemenea, dat fiind ca de regula suntem mai activi ziua, iar seara vegetam la TV/Netflix, ceea ce mancam seara se depune mai mult, strict pentru ca nu ardem atat de multe calorii, ca peste zi. Dar si saritul peste mese ingrasa, deci eu cred ca cel mai bine e sa mananci ceva usor (adica nu paine, nu cartofi, nu tocatura, ai prins ideea), in cantitati rezonabile.

6. Fructele ingrasa- FALS

Se spune ca fructele ingrasa, deoarece contin zahar. Dar si painea, pastele, unele iaurturi si muuulte alimente din comert contin zahar, in cantitati mai mici sau mai mari. Diferenta este ca acele alimente contin zahar procesat, pe cand fructele contin zahar in mod natural.

Am avut o perioada de vreo doua luni, cand mancam la cina aproximativ 1 kg de struguri. Nu era niciun fel de dieta, asta aveam pofta sa mananc (sunt o ciudata, treceti peste). Nu mancam alt fel de mancare, doar struguri. Am slabit 3 kg.

Fructele si doar ele nu ingrasa. Daca mananci o masa copioasa, apoi bagi si fructe, e deja alta poveste. E ca si cum ai manca doua mere, ai bea 5 beri, si ai da vina pe mere ca ai dat la boboci toata noaptea.

Dar, atentie: desi fructele nu ingrasa, sucurile de fructe pot ingrasa! Da, chiar si alea naturale, pe care le storci tu acasa. Sunt niste calorii care nu ne aduc aproape niciun beneficiu: sunt sarace in vitamine, pentru ca ai eliminat pulpa si coaja, nu ne tin de foame, pentru ca ai eliminat etapa mestecatului si ne cresc trigliceridele. Daca mananci o portocala si un mar, senzatia de satietate de va tine 3 ore, pana la urmatoarea masa. Daca bei suc dintr-o portocala si un mar, nu iti va tine de foame, pentru ca de fapt…nu ai mancat.

sursa: pixabay

Mai multe detalii, aici.

Sper ca v-a fost de folos acest articol, si nu uitati, daca vreti sa mai scriu despre acest subiect, imi puteti spune in comentarii.

Pentru intrebari, sugestii, etc. adresa mea de e-mail este contact@randomprinviata.ro

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: