fbpx
marketing,  sfaturi & stuff

5 chestii pe care trebuie sa le stii daca iti deschizi un magazin online

Dragilor, astazi m-am trezit cu good vibes, asa ca am zis sa fac un pustiu de bine si sa va impartasesc din experienta mea in comertul online.

Asa ca ia-ti cafeaua, aseaza-te comod si ia de aici 5 chestii pe care trebuie sa le stii daca iti deschizi un magazin online:

  1. Alege platforma cu intelepciune

Sunt multe platforme din care poti alege, atat Open Source, cat si Saas si e usor sa te simti pierdut si sa nu stii care e buna pentru tine. Sa iti vand un pont: Content Speed e mult prea scumpa, pentru ce stie sa faca, iar Wix e pur si simplu prea slaba (in opinia mea, evident).


sursa foto: pixabay

Stii de ce este atat de cunoscut si folosit WordPress, respectiv WooCommerce? Pentru ca ofera cel mai bun raport calitate-pret. Sunt si platforme mai bune, dar daca esti la inceput, cu un buget limitat, WordPress e best deal pentru tine.

2. Las-o mai usor cu SEO pentru inceput

Optimizeaza on page, dar nu te grabi sa platesti 20 de bloguri si 30 de ziare sa scrie despre tine, pentru ca atunci cand cineva o sa caute direct dupa numele companiei tale sau dupa cuvintele cheie asociate cu brandul tau, in primele cautari vor fi acele bloguri si ziare, nu site-ul tau. Daca mai esti prezent si pe Emag sau OLX, practic ti-ai sapat singur groapa, o sa apari pe paginile 3-4.

Nu ma intelegeti gresit: colaborarea cu bloguri si ziare e buna, te ajuta, dar nu in primele 2-3 luni de cand ai lansat site-ul.

3. Nu exista promovare organica pe Facebook

Daca iti spune cineva ca va shareui site-ul tau pe 3 pagini si 5 grupuri si vei avea vanzari dupa aceea…nu se va intampla. Singura promovare fara bani pe Facebook e aia pe care o faci tu pe pagina ta, postand zilnic, dar nici aia nu are rezultate cuantificabile in vanzari. Poate o sa iti mai pice cate o comanda din cand in cand, dar ala se numeste noroc, nu rezultat. Vrei sa fii vizibil pe Facebook, sa te cunoasca lumea si sa cumpere? Scoate banul.

4. Cunoaste-ti audienta

Vad zilnic pe Facebook zeci de reclame. Unele dintre ele sunt la produse care ma intereseaza, pe care le cumpar constant, altele la produse pe care nu le cumpar de obicei, dar m-ar putea interesa, si mai e o categorie: chestii care nu m-au interesat niciodata si nici nu ma vor interesa vreodata. Alea sunt, cel mai probabil, reclame prost targetate.

sursa foto: pixabay

Pentru ca, vezi tu, daca vinzi, sa zicem, haine pentru femei, nu e suficient sa stii ca potentialii tai clienti sunt femei. Ce varsta au? Locuiesc mai degraba in mediul rural sau in cel urban? Sunt femei cu copii sau femei de cariera? Poate fac parte din ambele categorii. Noteaza ce ar trebui sa stii despre clientii tai, fa-le o descriere, un portret robot daca vrei, dar gaseste o cale sa ii cunosti!

5. Calitatea e cea mai buna strategie de marketing de termen lung

Exista multe tool-uri de marketing, care functioneaza nu bine, ci foarte bine. Dar pe termen lung, daca clientii tai nu se mai intorc, este o pierdere pentru tine, caci va trebui sa investesti constant in marketing. Calitatea oferita te ajuta optimizezi bugetul de marketing, in timp.

Si cand spun calitate, vreau sa spun atat a produsului vandut, cat si a serviciilor ( livrare, conditii de retur, customer care, etc.)

Ar mai fi multe de spus, dar am ales aceste 5 sfaturi pentru ca e putin probabil sa le gasesti in alta parte. Daca ai intrebari sau cauti pe cineva care sa te ajute, ma gasesti la contact@randomprinviata.ro

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: