fbpx
jurnal de carantina,  Random prin viata

Jurnal de carantina #5: Cum ne mentinem in forma stand in casa?

In perioada asta de stat acasa si de gatit multa paine si prajituri (trebuie sa facem ceva si cu faina aia cumparata acum trei saptamani, nu?) este usor sa punem kilograme pe noi fara sa ne dam seama. Si cum stam in casa in pijamale sau trening, atunci cand ne vom intoarce la munca si vom vrea sa ne imbracam in jeansi sau costum, s-ar putea sa avem un soc.

Salile de fitness sunt inchise, nu mai iese nimeni la fotbal sau alergat, nici macar cu fetele la mall nu mai iesi, sa faci mai multi pasi.

In perioada asta sporturile cele mai practicate sunt aruncatul cu privirea pe Facebook, sprint pana la frigider si inapoi pe canapea, maraton de seriale pe Netflix si goana dupa dezinfectant.

Insa trebuie sa ne gandim si la viitor. De fapt, ne ajuta mult la psihic sa ne gandim la viitor. Si cand va trece pandemia, medicii vor fi si ei obositi si ultimul lucru pe care vor vrea sa il faca va fi sa ne trateze pe noi de obezitate, colesterol si diabet.

Asadar, sa ne mobilizam si sa vedem cum putem face miscare in casa!

Jurnal de carantina #5: Cum ne mentinem in forma stand in casa?

sursa: WatchShop
1. Plimba-te!

Vei spune ca nu ai o casa destul de mare pentru a putea sa faci plimbari in incinta ei. Asa am crezut si eu, dar hai sa iti spun ceva: zilele trecute am facut aproape 2000 de pasi, fara sa ies din casa. Cum? Stateam in dormitor, avand televizorul deschis pe stiri. In timp ce faceam ceva pentru munca, mai ascultam si ce se mai intampla in tara. Si de fiecare data cand auzeam ceva important ma duceam la mama, care gatea in bucatarie, sa ii spun stirile. Si am facut atat de multe drumuri pe ruta dormitor-bucatarie, incat am realizat 1850 de pasi.

2. Joaca-te!

Daca ai copii, implica-te in  jocurie lor. Jucati-va impreuna baba oarba sau twister, ori arata-le cum se sare elasticul. Poti improviza chiar un sotron, din foi de hartie lipite cu banda dublu adeviza pe covor. Ei isi vor consuma energia, tu vei arde calorii!!

Daca ai pisica sau catel, nu il lasa sa doarma toata ziua pe canapea. Ia jucaria lui preferata si jucati-va! Miscarea ajuta la fizic, joaca impreuna cu animalul de companie ajuta la psihic, deoarece creste nivelul de oxitocina.

3. O minge de fitness este minunata

Sunt o multime de exercitii simple, dar folositoare, pe care le poti face cu o minge din aceea mare, de fitness.

Uite aici cateva idei:

sursa: Pinterest

In plus, daca stai cel putin 20 de minute pe zi pe o astfel de minge, te ajuta enorm la combaterea durerii de spate. Pur si simplu renunta la scaun sau canapea pentru o perioada scurta din zi, inlocuindu-le cu mingea de fitness.

4. Danseaza!
sursa: pixabay

Am mai spus asta si o mai spun: pune muzica preferata, trage draperiile si danseaza! Te ajuta sa arzi calorii si iti da o super stare de bine.

5. Exercitii usoare

Astea nu sunt asa funny, dar 20 de minute de exercitii zilnice te ajuta sa te mentii in forma. Poti face sarituri pe loc, abdomene, genuflexiuni, fandari etc.

Daca vrei, poti cauta pe YouTube exercitii sau un program de aerobic si…spor sa ai!

Jurnal de carantina #5: Cum ne mentinem in forma stand in casa?

– tricks & tips –

Pentru a-ti pastra motivatia, foloseste un smartwatch care sa iti furnizeze informatii utile despre activitatea ta fizica, precum numarul de pasi, caloriile arse, nivelul de hidratare si tipurile de exercitii care ti se potrivesc. Asa vei vedea ca efortul depus are rezultate si nu vei mai fi tentat/s sa renunti.

Si daca esti putin paranoic, iti poti monitoriza si temperatura corpului, tot cu ajutorul unui smartwatch.

Daca nu stii de unde sa iti achizitionezi unul, afla ca la WatchShop gasesti ceasuri dama si ceasuri barbati, curele, bratari si accesorii pentru toate gusturile si pentru toate buzunarele.

„Mente sana in corpore sano”, cum ar spune poetul. Ai grija de tine, fizic si psihic.

Si sa ne vedem cu bine cand se va sfarsi aceasta pandemie!

 

2 comentarii

  • Francesca

    In casa putem sa ne mentinem in forma oricand, nu numai in carantina. De exemplu, exista cartea numita „Antrenamentul condamnatilor” un best seller american (bineinteles). Te invata cum si ce trebuie sa faci ca sa ai un corp perfect functional, tonifiat si aspectuos. Este important totodata de monitorizat progresul si ca sa stii exact unde te afli pe scara evolutiei, de aceea smartwatch-ul sau bratara fitness isi joaca foarte bine rolul, asa cum ai spus si tu. Nu in ultimul rand, mancarea trebuie sa fie sanatoasa. Cei care respecta toate acestea sunt convinsa ca vor avea doar de castigat.
    Spor(t)!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *