fbpx
Random prin viata,  sfaturi & stuff

6 metode de relaxare, care te ajuta sa scapi de anxietate si stres

Suntem o generatie stresata, asta e clar.

Generatia noastra sufera mai mult decat cele anterioare de stres, anxietate, fobii, Burnout si diverse alte probleme emotionale. Unele persoane iau sau au luat tratament psihiatric pentru probleme mai mult sau mai putin grave, altele (me included) se lupta cu arme mai slabe, dar fara un impact atat de mare asupra vietii in general: ceaiuri, remedii naturiste, aromaterapie etc.

Stresul poate avea consecinte negative asupra sanatatii, asa ca nu poate fi ignorat, trebuie sa incercam sa il combatem intr-un fel sau altul.

Astazi vreau sa va prezint 6 metode de relaxare, care pe mine ma ajuta mult.

  1. Coloratul

Cand am vazut prima data o carte de colorat pentru adulti, am ras. Eram (mai) tanara si cam fraiera, inca nu dadusem piept cu ceea ce inseamna stresul suprem si mi s-a parut stupid sa colorezi ca un copil.

De cand a inceput starea de urgenta (deci de cateva luni bune) am inceput sa imi doresc sa colorez, am avut dorinta asta de a colora. A venit de nicaieri  si a fost foarte insistenta, incat pana la urma am cedat si mi-am cumparat doua carti de colorat pentru adulti si niste carioci.

Procesul in sine e foarte relaxant, iar rezultatul final e super, indiferent ce culori ai alege. Cred ca e foarte bun pentru persoanele care trec printr-o perioada in care nu le iese nimic pe un anumit plan sau pe toate, pentru ca este un  proces care duce la un rezultat.

2. Aplicatia Antistres

Am descoperit intamplator aplicatia asta si e geniala. Are multe joculete super satisfying precum bile metalice care scot un sunet cristalin atunci cand le misti,  un geam aburit pe care poti desena ca atunci cand erai mic/a, o Anemona cu care te poti juca, bule de spart, portativ pe care sa faci propriile melodii, olarit, un tocator pe care toci legume, un camp cu iarba care trebuie tunsa cu masina si multe, multe alte chestii super tari.

3. Seriale de comedie

Seriale consacrate (Friends, Big Band Theory, Familia Bundy), dar si ceva mai actuale  (Modern Family, 2 Broke Girls) sau unele noi (Alexa&Kate,  Sex Education, Grace and Frankie)  sau orice alt serial sau film care te face sa razi. Rasul are efect de catharsis si te ajuta sa te vindeci.

4. Muzica de relaxare si sunete placute

Valurile marii, sunetul ploii, muzica lenta si chill, toate au efectul de a te relaxa. Doar cauta pe YouTube relaxing music anxiety relief. Multe sunt melodii au mai mult de o ora, unele au cate 8 ore, perfect pentru a le pune sa ruleze in surdina atuci cand te pui sa dormi. Te ajuta sa te relaxezi si sa adormi mai repede.

5.  Sport sau orice fel de miscare.

Pentru unii functioneaza Yoga. La mine nu a functionat, mi-a dat niste dureri de spate absolut oribile, probabil faceam ceva greesit, dar am prins cumva teama de yoga si nu vreau sa mai incerc. In schimb, daca trag draperia si dansez pe muzica mea preferata, ma incarca cu energie pozitiva si toata ziua voi avea o stare de bine.

Functioneaza si mersul pe jos, mersul cu bicicleta/trotineta/rolele, inotul si cam orice fel de  activitate fizica.

6. Atentia la triggere si la factori care te destreseaza

Daca gasesti o carte, un film, un audiobook, care te face sa te simti mai bine, noteaza-le iar cand ai o stare proasta, apeleaza  la ele.

La mine este Harry Potter: filmele, cartile, audiobook romana sau engleza, nu conteaza. Am citit volumul 5 de peste 10 ori, am vazut filmele de cate cel putin 5 ori fiecare, am ascultat o data audiobook-urile de la toate volumele in romana si o data in engleza.

Stii cum atunci cand o persoana are rani foarte grave, medicii il baga in coma indusa, pentru ca organsmul sa aiba timp sa se vindece? Cam asta face Harry Potter cu creierul meu: ma scoate din tot ce inseamna lumea reala, iar repausul imi reda energia si ma ajuta sa ma dau un pas in spate si sa vad lucrurile mai clar.

In acelasi timp, incearca sa identifici ce iti declanseaza starile de anxietate, panica etc. Daca te uiti la un film cu impuscaturi, urmariri, horror, whatever si simti ca te agita si iti da o stare naspa, opreste-l. Stiu ca pare un sfat inutil pentru ca e mega simplu, dar vei vedea sau poate  stii deja ca uneori nu poti sa iesi din bula aia si nu iti trece prin cap tocmai ceva atat de banal: sa pui stop.

Daca cineva deschide un subiect despre ceva nasol ce poate tu ai trait sau care iti declanseaza anumite stari, poti sa ii spui ca nu te simti confortabil cu subiectul si ai prefera sa vorbiti despre altceva.

Astea au fost cele 6 metode de relaxare, care te ajuta sa scapi de anxietate si stres.

Sunt metode care ma ajuta pe mine. Nu e o reteta garantata, sunt niste sugestii care s-ar putea sa functioneze.

Bineinteles, exista varianta de terapie, pe care o recomand din tot sufletul, dar metodele astea pot veni in completarea terapiei sau pot fi un inlocuitor, pana te hotarasti sa faci pasul catre terapie.

Sper din suflet ca am reusit sa va ajut macar putin, iar daca aveti alte sugestii, abia astept sa imi spuneti in comentarii.

 

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *